על חודו של קול: הכנסת אישרה הגדלת מספר השרים

אברהם זילבר 1 Comment on על חודו של קול: הכנסת אישרה הגדלת מספר השרים
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוב של 61 חברי כנסת מול 59 מתנגדים: לאחר ימים של דיונים מרתוניים ונאומי הסתה של חברי האופוזיציה, מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק יסוד הממשלה, שמאפשר לראש הממשלה להגדיל את מספר השרים מעבר ל-18 שנקבעו בחוק שאושר בכנסת שעברה.

יצויין כי במהלך הישיבה, דחו חברי הכנסת ברוב צמוד את עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה. מדובר בעשרות הצבעות, רובן אלקטרוניות וחלקן שמיות

מוקדם יותר הבוקר הסתיים הדיון על התיקון השנוי במחלוקת. בדיון, שעסק בהסתייגויות מהתיקון שכבר עבר בקריאה ראשונה, דיברו שורה של חברי הכנסת נגדו.

כנסת דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג (המחנה הציוני), האשים בדיון את נתניהו בכך שבמקום לפתור את הבעיות במדינה הוא "מוכר אותה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים". לדבריו, "חבורה של קיצוניים השתלטו על ההגה. ראש הממשלה מנהל גנון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה – ואנחנו משלמים".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד תקף ואמר: "הבניין הזה יש לו חוש ריח, והוא מרחרח עכשיו באוויר ואומר שעוד לא הוקמה הממשלה ואין שום ריח של חגיגיות באוויר רק ריח של עובש. כבר אנחנו יודעים שהממשלה זו קבוצה של אנשים שלא אוהבים אחד את השני שלא רוצים שהאחר יצליח, שמסתכלים בחשדנות אחד על שני.

"אי אפשר לקרוא לזה חוק הג'ובים, כי גו'ב זה עבודה, החוק הזה עוסק בתפקידים ריקים מתוכן. זה לא חוק הג'ובים אלא חוק הלובים, כי מי שיש לו לובי יסדרו לו ומי שאין לו לובי לא יסדרו לו.

"יש שני שקרים שניסו למכור מעל הדוכן הזה, הראשון הוא שמדובר רק ב-20 שרים, אבל אין שום מגבלה על מספר השרים ואנחנו מכירים את השחקנים ויודעים בדיוק מה יקרה. בכל פעם שתהיה בעיה יתווסף עוד שר. השקר השני הוא שזה עולה מיליונים בודדים. עלות שר היא קודם כל הפעילות שהוא מייצר ובסוף זה עולה מאות מיליוני שקלים



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    על חודו של קול

    המורה בכיתה א לימדה אותי שני דברים
    61 פחות 59 הם שניים (ולא אחד)
    בחוד יש רק אחד ולא שניים